sábado, 22 de março de 2008

Fin do circo

Durante unha semana vimos como señoras con abrigos de visón e homes con xerseis blueberry choraban de dor ao ver pasar unha figura de mármore. Son moitos os que senten unha verdadeira dor ao ver a imaxe de cristo moribundo e mesmo hai xente que paga moitos cartos por poder recorrer as rúas facendo penitencia. Isto pasa todos os anos polo non é nada novo. Tampouco o é que moita desta xente que se sente tan apaixonada pola dor que sufriu un tal Xesús hai uns dous mil anos non é capaz de sentir compaixón e de axudar ao próximo.

Son moitos os penitentes que unha vez rematada a semana santa volvan aos seus empregados. Directivos de bancos e empresarios que non só non mostran compaixón do próximo. Senón que cumpren case tódolos dos preceptos que predicou ese tal Xesús hai dous mil anos. Son centos os grandes empresarios que se disfrazan de cofrades, pero cantos ceden unha parte da súa fortuna aos pobres(como de seguro faría Xesús) ou lles pagan dunha forma digna aos seus empregados?

Verdadeiramente a imaxe deste señor, deste tal Xesús. Parece que non quere ser odia polos que se din Cristiáns. Para tratar de que isto deixe de pasar, e que a mensaxe chegue ao pobo. Foron moitos os teólogos cristiáns que avogaron por que a mensaxe de Xesús fose máis cércana ao pobo. Dende os primeiros homes cultos que decidiron traducir a biblia e dar misa na linguaxe propia de cada pobo ata a recente “teoloxía da liberación”. Non sei por que pero todos e cada un deses intentos de acercar a verdadeira mensaxe de Xesús ao pobo foron brutalmente reprimidos pola igrexa católica.

No ano 1977 María López Vigil( periodista cubana que antes foi relixiosa teresiana) e José Ignacio( namorado da radio que antes foi sacerdote xesuíta e que estudou teoloxía bíblica) escribiron uns libretos dunha radionovela sobre a vida de Xesús titulada “Un tal Xesús”. En 1980 a serie empezou a ser escoitadas por emisoras e grupos por toda América Latina, posteriormente editouse un libro. Os textos desta serie tamén foron empregados para varias obras de teatro e nun futuro non moi lonxano farase una película. Esta traducido a varios idiomas e actualmente pódense descargar de forma gratuíta dende unha web. Esta versión da vida de Xesús non gustou a igrexa católica, autoridades relixiosas condearon a serie e prohibírona con ameazas e ata excomunións, o que non fixo máis que publicitar e animar a xente a escoitar esta radionovela. Déixovos o texto do primeiro episodio sacado integramente da súa web.

9 comentários:

Anônimo disse...

Aquilo que eu vi com meus olhos, que já estão velhos, o que escutei, o que minhas mãos de pescador cheias de calos tocaram daquele que viveu entre nós, eu quero contar a vocês... Meu nome é João. Daqui de Patmos, uma ilhota verde perdida no mar da Grécia, não deixo de recordar de Jesus de Nazaré, o filho de Maria, a quem conheci tão de perto. Junto com ele vivi os melhores anos de minha vida, que já está se acabando. A boa notícia que ele nos trouxe, eu a anuncio agora a vocês para que todos nos sintamos unidos em um mesmo esforço e alegres na mesma esperança. Vocês irão ver, a coisa começou na Galiléia...

A Galiléia é uma província do norte da Palestina. Os judeus do sul nos desprezavam. Diziam que nós, galileus, éramos intrigueiros, sujos e desordeiros. E tinham razão. Mas também diziam isso por inveja, porque as nossas terras são as mais bonitas do país. Sobretudo na primavera, a Galiléia parece um imenso jardim. O vale do Esdrelon cobre-se de flores, crescem o trigo e a uva, despertam-se os olivais e as tamareiras, e o lago de Tiberíades, azul e redondo, se enche de peixes. Na Galiléia há algumas cidades importantes: Séforis, Cafarnaum, Magdala mesmo... Mas a coisa começou num vilarejo pequeno, muito pequeno, chamado A Flor. Bem, a Flor que, em nosso idioma, se diz “Nazaré”.

Suzana: Comadre Maria, já lhe contaram que o filho da Raquel fugiu?
Maria: Sim, Suzana, fiquei sabendo...
Suzana: Quando um coqueiro nasce torto, não há Deus que o endireite. Esse rapaz começou mal!
Maria: E vai acabar pior, Suzana!
Suzana: Mas a mãe tem muita culpa nisso, escute o que estou dizendo. Menino bem criado, segue bom caminho. Mas com esse mau exemplo da Raquel...
Maria: Não são os maus exemplos, Suzana. É que a juventude de agora não sabe nem o que quer. Olhe só o meu como está: sem trabalho fixo, sem... sem futuro...
Suzana: Não fale assim de Jesus. Esse moreno, seu filho, é um tesouro de rapaz...
Maria: Pode ser um tesouro, mas olhe só pra ele: trinta anos já e... nada. Todos os seus amigos estão casados, criando filhos...
Suzana: O que acontece, comadre Maria, é que seu filho não se contenta com pouco. Pode ter certeza de que ele anda procurando uma noiva fora de Nazaré. Diga-me uma coisa: que futuro pode ter Jesus nesse fim de mundo, hein?!
Maria: Sim, isto também é verdade...
Suzana: Cai fora, menina, agora é minha vez de pegar água.
Moça: Pois então pare de fofocar e ande logo.
Suzana: Não precisa empurrar, moçinha. Já estou indo, caramba... Escute, Maria, antes que me esqueça, diga a seu filho para dar uma passadinha lá em casa que eu tenho outra parede quase caindo. Não se esqueça, Maria!
Maria: Está bem, Suzana, eu digo a ele!

Anônimo disse...

Si señor ,Bardo!!! Estou totalmente de acordo.
As persoas non queren CARIDADE esixen XUSTIZA.

Anônimo disse...

As persoas queren que fanáticos coma vós deixen de dicir burradas e deixarnos quedar mal. Xente coma vós fai que o nacionalismo estea a dividir e a xente teña sentimentos de repulsa cara el.

Anônimo disse...

A coordenadora de Confrarias católicas de Ferrol mostrou publicamente a sua gratitude polo apoio económico do Governo municipal, que lhe deu nada menos que 70.000 euros para a organizaçom das suas procissons e o arranjo dos 'pasos' e outros elementos de culto que nestes dias passeiam polas ruas ferrolanas, imitando a semana santa andaluza.

NÓS-Unidade Popular foi a única força política nessa cidade que alçou a voz para denunciar a atitude de um governo dito 'progressista' e supostamente laico, que dedica o dinheiro público ao financiamento dos sectores mais ultras da Igreja Católica.

É, nesta ocasiom, Izquierda Unida, a força que directamente entrega semelhante quantidade a Meca Arcos, ex-dirigente do PP que lidera os grupos organizadores da chamada 'Semana Santa', trazida a Ferrol polos militares espanhóis como imitaçom das celebraçons católicas andaluzas.


Recorde histórico


É verdade que todos os governos municipais de Ferrol tenhem financiado nos últimos 30 anos, como durante o franquismo, as festas da Igreja Católica, apesar de supostamente estarmos num Estado aconfissional. Porém, desta vez o apoio económico às confrarias católicas é o maior da história e vem directamente da líder galega de IU, que deixa em evidência os limites do seu projecto político como força 'alternativa' ou 'de esquerda'.

Em concreto, a administraçom municipal, em maos do PSOE e IU, pactuou com as confrarias um financiamento anual de 70.000 euros fixos até 2011 (quer dizer, 45% de aumento sobre as ajudas anteriores), que será revisto e aumentado segundo o IPC cada doze meses. Eis a política social do governo PSOE-IU!!

NÓS-UP lembrou num comunicado a filiaçom política dos dirigentes das confrarias, nomeadamente de Meca Arcos, de família franquista e ex-vereadora do Partido Popular em Ferrol, representante do nacional-catolicismo numha das cidades de maior tradiçom operária da Galiza.

Será que a cultura nom tem necessidades maiores em Ferrol ou estamos diante de outra força política, IU, disposta a vender-nos ladainha do 'governo para todos' que, na realidade, se converte num "governo para os de sempre'?

Anônimo disse...

"primeiralinha" tudo quanto dis é muita verdade , e eu que votei BNG tenho que reconhecer que quando Xaime Bello for alcalde tambem houbo subvencións, co que eu estou em total desacordo.
O de IU é muito descaro primeiro oponhense á utilizazom do Jogre e como contrapartida 70.000 euros, de puro espérpento.

bardo do vinho disse...

Eu persoalmente coido que actual semana santa ferrolán non é mais ca un invento recente. En Galiza non son tradicionais este tipo de procesións con tanto penitente e capuchón. A única procesión tradicional que se celebra por estas datas en Ferrol e a do Cristo dos Navegantes e segue a cumprir o esquema dunha procesión tradicional.


Non se deben destinar fondos públicos a cofradías que xa de por si teñen moitos fondos. A financiación das cofradias debe logo ser totalmente privada. Con eses 70 000 euros poderíanse facer marabillas en como acondicionar o futuro novo local da SGDHN. Se queren cartos, que lle fundan os candelabros(en que parte da bibilia pon que teñan que ser de plata??)

Anônimo disse...

Un poco de historia...
En Galicia nunca han sido tradicionales este tipo de procesiones. Sin embargo, Ferrol es un caso excepcional. Esto es debido a la notable influencia de los residentes en esta comarca, la mayor parte de ellos del sur, debido a la importante actividad por el sector naval y los astilleros.
Por lo tanto, es una costumbre importada. De todos modos, tiene bastantes años.
Atrae turismo, lo cual beneficia a la ciudad. ¿Qué motivo hay entonces para marginar la Semana Santa?
Yo desde luego no lo aprecio. Hay que reconocer que estamos en un país de tradición católica y no sale nadie perjudicado por este tipo de desfiles. Es comprensible que el Ayuntamiento conceda ayudas y subvenciones. Desde luego que la actitud criticable sería la inversa.

Anônimo disse...

O concello non ten que pagar de forma directa as cofradias para favorecer turisticamente a semana santa. Eses cartos deberian de invertirse en adencentar as rúas polas que pasan as procesión asi como aumentar a seguridade da mesma con máis policias. Desta forma potenciaríase o turismo nesta época. Namentres os 70000 euros que deu este ano o concello serán invertidos en vestidos para os santos e cofrades así como flores. Cousas que das que actualmente xa hai un gran nivel polo que non aumento o gran aumento das axudas.

Anônimo disse...

Niso tes razón. A inversión da Semana Santa debería ser nun 90% por parte dos beneficiados: sector comercial, restauración, hoteis, etc.
O Concello non debía ser quen o paga. Nin moito menos os cofrades, onde está recaendo todo o peso económico por desgraza!
Porén, non entendo o dos 70 000 euros. Os únicos "73 000" euros que me soan son os que chupa o actual alcalde de Ferrol (pertencente ao grupo PSOE-PRISA-SGAE) que se subiu nada mais entrar en ser facer nada.
Esos son os únicos euros que me soan...

Avanti Popolo!!